Välkommen till UIC-dagen 31/8

Nu är det dags igen för den årliga UIC-dagen!

Passa på att träffa spännande UIC-bolag, lyssna på intressanta föredrag – och inte minst nätverka tillsammans med ett stort antal företagare, entreprenörer, investerare och aktörer inom näringsliv och universitet.

Konferencier: Johan Wester

Var: Uppsala Konsert & Kongress (UKK), Vaksala torg 1, Uppsala
Datum: Torsdag 31 augusti 2017
Tid: Kl. 13:30-18:15 med efterföljande mat och mingel.
Registrering från kl. 13:00.
Anmälan: Senast onsdag 30 augusti

Observera tiden! I år börjar vi 30 minuter tidigare än vanligt.

#UICdagen

Se hela programmet här (pdf)

Anmäl dig här – redan i dag eller senast 24 augusti.

PROGRAM

* Välkommen! Höjdpunkter under UIC-året
Per Bengtsson, vd UIC

* En ny ankarlift med kunden i fokus
Framtida kunder var delaktiga redan från start vid utvecklingen av Boardies ergonomiska ankarlift. I dag skapar Boardie stort intresse i skidvärlden. De delar med sig av sina lärdomar – och hur lean-teorin fungerade i praktiken.

Johan Wester
Konferencier: Johan Wester

* Pitchparad
Fem entreprenörer från UICs program presenterar sina affärsidéer på två minuter.

* ”Lite bättre varje dag”
Så gick N4 från 0-46 Mkr på fem år
”Lite bättre varje dag” är teknik- och serviceföretaget N4:s motto. N4 var ett av de första bolagen som utvecklades med stöd av UIC Södertälje efter Astra Zenecas nedläggning av FoU 2012. På cirka fem år har N4 gått från tre till trettio anställda och en omsättning på 46 Mkr. Vd och grundare Roger Baakki berättar om resan, och om hur de arbetar nära sina kunder för att bli bäst inom sitt område.

PAUS

* Pitchparad
Fem entreprenörer från UICs program presenterar sina affärsidéer på två minuter.

* Utdelning av SKAPA-priser
Årets SKAPA-priser för Uppsala län delas ut av Uppsala läns landshövding Göran Enander samt Almi Företagspartners vd Bengt-Åke Ljudén.

* UICs nya alumner och affärspartner välkomnas

* Varför hör inte folk vad man säger?
– konsten att förstå sin marknad
En utmaning för många företag står är att ”förmedla sitt budskap”, ”att nå fram” eller ”tränga genom bruset”. Men det är inte alltid där utmaningen ligger. Hur gör man för att få kunden och marknaden att höra vad vi har att säga? Sigge Birkenfalk är doktorand samt föreläsare på Berghs School of Communication. Han talar om just detta och om verktyg för att förstå sin marknad. Med sitt inspirerande och underfundiga sätt kastar Sigge in oss i nya tankar och reflektioner.

* UIC-dagen avslutas med mat och mingel

Se hela programmet här (pdf)

Välkommen!